سیگار: حمله‌های مخالفان مسلح در افغانستان افزایش یافته است

- ۱۲ دلو ۱۳۹۸

بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش‌اش از افزایش حمله‌های مخالفان مسلح در افغانستان خبر داده است.
در گزارش سیگار آمده است که افغانستان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، شاهد بیشترین حمله‌های مخالفان مسلح نسبت به مدت مشابه در سال‌های پس از ۲۰۱۰ میلادی بوده است.
گزارش سیگار افزوده، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در آن برگزار شد، از خشونت‌بارترین ماه‌ها در هفت سال اخیر بوده است.
سیگار گفته است که خشونت‌ها در افغانستان حتی پس از برگزاری انتخابات در ماه اکتبر ۲۰۱۹ نیز ادامه پیدا کرده است.
هم‌چنان سیگار در این گزارش از کاهش عملیات نیروهای ویژۀ امنیتی خبر داده است. سیگار افزده، عملیات این نیروها در این مدت به ۵۳۴ مورد رسیده است که ۳۱ درصد این عملیات‌ها بدون حضور نیروهای آمریکایی انجام شده است.
سیگار گفته است که شمار نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی، هفت درصدی افزایش یافته است. هم‌چنان این نهاد می‌افزاید، بین ماه‌های مه تا اکتبر سال گذشته تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ اندکی بیشتر بوده است.
در گزارش سیگار آمده است خشونت‌ها در حالی در افغانستان افزایش یافته که نماینده‌گان امریکا و طالبان در حال گفت‌وگو در قطر هستند و امیدواری برای رسیدن به توافقی دربارۀ خروج نیروهای امریکایی و آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی بیشتر شده است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.